טיפים לפרילאנסרים בשיווק דיגיטלי

למה חשוב שחשבון המודעות בגוגל ובפייסבוק יחייב את כרטיס האשראי של הלקוח? 

התשובה בסרטון, עם טיפים מועילים נוספים

איך לשמור על מינימום הוצאות?

צפו בחלק ב’

איך צוברים ידע בתחום המקצועי שבחרתם? התשובה בחלק ג’ 

טיפים לפרילאנסרים בשיווק דיגיטלי:

**זהירות, הטיפים הללו נכתבו בדם, יזע והרבה כסף טוב שנזרק לפח😉**

הטיפ הכי חשוב – עסקים לא נכשלים הם טובעים, רוב העסקים שראינו עד היום לא נכשלו, הם טבעו בעודף משימות וחוסר מיקוד, יזם צריך להתמקד רק במה שמביא לו הכי הרבה רווחים.

1. אין טעם להתחרות במחירי רצפה, יש הרבה מאוד מתחרים שלכם יתנו הצעות מחיר מאוד זולות, הערך שהם נותנים ברוב המקרים הוא מאוד נמוך, אין הגיון להשוות את ההצעות, לקוח שמחפש רק את הכי זול שיש ברוב המקרים לא שווה את המאמץ ולא יהיה ריווחי.

2. פחות מ2000 שח בחודש מלקוח לא שווה את ההתעסקות, דוחות, טלפונים, עדכונים, שינויים, חשיבה על קראייטיב וכו וכו ואז לקבל רק 1000 שח בחודש? חבל על ההתעסקות זה לעבוד פול גז בניוטרל. 

3. תמחור = לא כמה זמן ואו כסף זה עולה לכם + רווח אלא כמה ערך זה נותן ללקוח!

4. מינימום הוצאות ומקסימום תוצאות, כל פעולה שלכם בעסק צריכה להביא מקסימום רווחים, מה שלא ריווחי פשוט שימו בצד.

5. מדיה לא יוצאת ממכם, זה תמיד בור בלי תחתית, תמיד הכרטיס אשראי במנהל המודעות צריך להיות של הלקוח.

6. ארגון ציבורי = כסף שלא מגיע לעולם, לא ב100% אבל אחרי שנים רבות של עבודה עם גופים ציבוריים הם הלקוחות עם מוסר התשלומים הכי גרוע במדינה.

7. מורידים שירות ולא מחיר, הלקוח מתווכח על המחיר, אין בעיה אפשר להוריד את המחיר אבל גם להגדיר ללקוח איזה שירותים אתם מצמצמים.

8. מה שאתם חושבים שייקח לכם שעה ייקח לכם שעתיים לפחות, כלל בחיים, מה שאתם מתכננים לעשות בשעה תמיד יקח לפחות פי 2.. במיוחד כאשר זה ללקוחות, ההמתנה לאישור הקופי, קבלת החומרים וכו וכו יגרמו לכם לאבד זמן יקר, תמחרו את זה מראש.

9. לתמחר מראש עבודה נוספת לפי עלות לשעה בכל הצעת מחיר.

10. להגדיר מראש גבולות וכללי עבודה מול הלקוח.

11. לא רואה היגיון לחייב לקוחות לזמן ארוך(אני מחייב רק ל30 יום ) לקוח שלא רוצה להישאר אתכם תנסו לסיים איתו כמה שיותר מהר ובצורה הכי טובה, הדבר האחרון שאתם רוצים זה לקוחות שנשארים אתכם רק בגלל החוזה ולא בגלל הערך שאתם נותנים להם.

12. תפטרו לקוחות! קמים בבוקר עם תחושת מועקה בגלל לקוח X שאתם צריכים לדבר איתו? זה בדיוק הזמן לפטר אותו, לא הקמתם עסק בשביל לסבול.

13. דוחות, תכניסו אותם למנהל מודעות ותעשו להם הדרכה קצרה + גוגל דאטה סטודיו וכו, תנסו להפוך את הכל לשקוף ונגיש בצורה אוטומטית, הלקוח מתעקש לקבל דוחות בצורה מסויימת, אין בעיה תתמחרו גם את זה.

14. חשבון מודעות הוא של הלקוח!! לא שלכם!

15. לא להפסיק ללמוד את התחום, לא מצאתם עבודה קחו פרויקט בחינם, תעלו לעצמכם פרויקט אפילייט – העיקר להמשיך וללמוד!

16. בכל שבוע תקדישו זמן קצר להקמה של נכסים משלכם, לקוחות זה לא נכס שלכם..

17. Done is better than perfect – פרפקציוניזם זה הדרך הכי טובה לעבוד מאוד קשה ולא להרוויח כלום, לכל משימה צריך להגדיר מה נדרש ולדעת לשחרר ברגע שהגעתם ליעד. 

18. רכבת הרים, יזמות זה רכבת הרים, אתם בעליה? מעולה תכינו את עצמכם ליום גשום, אתם בירידה, נתחו את הסיבות לכך ותשפרו, עסקים לא רק צומחים וצומחים, יש עליות וירידות, תהיו מוכנים לכך.

19. תשלום מראש, מקדמה על תכנית שיווקית, בניית אתר הקמת קמפיין וכו, לכל הפחות תקחו צ’ק בטחון ואו מספר כרטיס אשראי, כמות הפעמים שלא קיבלנו כסף על עבודה קשה שבוצעה היא כמעט אינסופית לצערנו.

20. תוכן חובבני שהלקוח מייצר עבור הפעילות שלכם יגרום לכם לתוצאות עלובות והלקוח יבוא בטענות על איכות העבודה שלכם, בקיצור לא להסכים לעבוד עם לקוח שמוכן לייצר את התוכן בעצמו ומייצר תוכן לא איכותי! (זה כולל הכנה של דפי נחיתה, סרטונים, תמונות, קופירייטינג וכו)

21. לעשות עבודה מקצועית ולהסביר ללקוח שעשית עבודה מקצועית לעיתים זה 2 עולמות שונים לגמרי.

מוזמנים להוסיף טיפים משלכם 😉

Facebook
WhatsApp
Email
LinkedIn