התכונות הכלכליות של מוצרי מידע
במה שונים מוצרי מידע ממוצרים פיזיים?
- מבנה העלויות
- מוצר ניסיון Experience good
- נעילה ועלויות מעבר Lock-in and switching costs
- אפקט הרשת Network effect
תמחור מוצרי מידע
תמחור אישי (Personalized pricing): למכור לכל משתמש במחיר שונה
תמחור קבוצתי (Group pricing): מחירים שונים לקבוצות שונות
מכירת גרסאות
כיצד יוצרים גרסאות?
העיקרון: לזהות מימדים של המוצר שמוערכים מאוד על ידי לקוחות מסוימים – ופחות חשובים לאחרים
מכירת חבילות - bundling
כדאי לשקול מכירה בחבילה, כשהנכונות לשלם עבור החבילה היא פחות מפוזרת מאשר הנכונות לשלם עבור הרכיבים
טיפולוגיה של מוצרי מידע
- כלי תוכנה: תוכנה שעוזרת לנו לבצע פונקציה ספציפית
- מוצרי תוכן דיגיטליים: שיר, וידאו, ספר, כתבה…
- שירותים מקוונים: מאפשרים גישה בלבד למשאבים מקוונים
הזנב הארוך
הזנב הארוך: מיליוני שווקי-נישה. תעשיות תוכן דיגיטליות מציעות מבחר אדיר של כותרים, לעומת העולם הפיזי (כמו חנויות פיזיות ובתי קולנוע) שמציעים רק להיטים.