שיווק במנועי חיפוש (Search Engine Marketing=SEM) מתחלק לשני תחומים עיקריים – קידום אתרים ופרסום (נקרא גם “קידום ממומן” או PPC).
קידום אתרים/ קידום אורגני (Search Engine Optimization=SEO): שיפור מיקום האתר שלנו בתוצאות החיפוש (בעיקר בגוגל), עבור מילים וביטויים רלוונטיים. למשל: למוסך כדאי לקדם את הביטוי “שיפוץ ראש מנוע“, ולעו”ד לתעבורה כדאי לקדם את “נהיגה בשכרות“.
פרסום במנועי חיפוש/ קידום ממומן (Search Engine Advertising): רכישת פרסומות שמוצגות כאשר משתמשים מחפשים מילים וביטויים רלוונטיים (“מילות מפתח”). המפרסם משלם רק כמשתמש מקליק על מודעה, לכן רבים מכנים את שיטת הפרסום הזאת PPC