גוגל אנליטיקס הוא כלי מדהים של גוגל שמאפשר לנו לדעת את מה שתכל’ס אמור לעניין כל בעל אתר – מה המשתמשים (הגולשים) עושים בתוך האתר שלו! כמו כן, גוגל אנליטיקס מציג את מקורות הכניסה של המשתמשים, מראה מאילו מכשירים (מחשב, סמארטפון או טאבלט) הם הגיעו, כמה זמן הם שהו באתר, בין כמה לכמה דפים הם דילגו ועוד. בנוסף לכך, באמצעות גוגל אנליטיקס אנחנו יכולים להגדיר מטרות (Goals) שאנו מעוניינים להשיג משהות הגולשים שלנו, כמו משך שהייה של 3 דקות, הגעה לדף מסוים (למשל, דף ‘תודה רבה’ שמעיד על המרה) ועוד. המשמעות הגדולה ביותר של גוגל אנליטיקס היא האפשרות לבצע אופטימיזציה ולשפר משמעותית את ביצועי הקמפיינים שלנו. הוא יודע לזהות מי המשתמשים שפוקדים את האתר שלנו ולתת לנו פילוחים מדויקים מאוד שיעניקו לנו תובנות בנוגע לקהלים שכדאי לנו לכוון אליהם.
הפילוחים הם סופר ממוקדים ובין היתר תוכלו לזהות את הגיל, המין, ואפילו את מיקום מגורים של הגולשים שמבקרים באתר (שפת המשתמש, עיר, מדינה ועוד). כך למשל, אם אני מזהה שרוב הכניסות לאתר מתבצעות מהסלולר על ידי נשים בגילאי 25-30, כדאי שאדאג לשדרג את חווית המשתמש במובייל ולהשקיע יותר בפרסום המכוון לקהל הזה. מצד שני, במידה ואני מזהה שזו אכן המגמה, אך בסופו של דבר מרבית ההמרות הן ממחשבים – אולי כדאי לי לשקול לשפר את הקריאטיב של המודעות במסעות הפרסום שלנו בצורה שתעניק פניה אישית לנשים וגם ביטחון ואמינות לאתר כמו ‘האתר שלנו נוח לשימוש גם בסלולרי ומאפשר רכישה בטוחה וקלה דרך כל סוגי הסמארטפון! למידע נוסף לחצי כאן >>”
אבל זה לא הכל. במידה ואתה בעל אתר מסחר (eCommerce), המשמעות של גוגל אנליטיקס היא אפילו גדולה יותר. באמצעות סנכרון החנות וירטואלית שלך עם גוגל אנליטיקס, באפשרותך לדעת מאיכן הגיעו המשתמשים אשר ביצעו רכישות באתר (מה מקור התנועה לאתר) – ולדעת לאיזה מסע פרסום (קמפיין) לתת את הקרדיט ולהמשיך להשקיע בו.
לשם כך, עליך להכיר כמה כלים. הראשון הוא גוגל תג מניג’ר והשני הוא URL Builder של גוגל. באמצעות גוגל תג מניג’ר אתה יכול להזיק את המידע שמוצג בדאטא לייר (Data Layer) שמוצג בדף ה’תודה רבה’ (שמגיע מיד לאחר הרכישה) ולהציג את ערך ההמרה. באמצעות ה-URL Builder אתה יכול ‘לצבוע’ את הקישורים שאתה מפרסם בכל אחד מן הקמפיינים שלך ולדעת איזה מהם הוא זה שהביא את הלקוח. המידע שאפשר לספוג בגוגל אנליטיקס הוא כל כך גדול, להלן רכישה חלקית של התובנות שניתן להשיג באמצעות הכלי הזה בשילוב גוגל תג מניג’ר ו-URL Builder:
- מעקב אחר כל תנועה שמתבצעת באתר
- כמה שיחות טלפון קיבלתי לעסק מהגולשים באתר
- כמה כסף נכנס לעסק מהאתר
- אילו קמפיינים יעילים לי וכדאי לי להמשיך להשקיע בהם, ואילו לא
- מי הקהל הכי חזק שלי
- איכן המשתמשים נוטשים את האתר שלי
- ביצוע אופטימיזציה על סמך כמות אדירה של מידע
אנו מבצעים ניתוחי קמפיינים לעסקים באמצעות התובנות שגוגל אנליטיקס מציג לנו. באמצעות המידע הזה, אנחנו יכולים לעזור לעסקים שלכם להתנהל טוב יותר ולשפר את ביצועיו. למידע נוסף לחצו כאן >>